חיפוש בארכיון השיעורים
ויקהל פקודי

ויקהל פקודי

הרב שבתי סבתו
כא אדר התשעח08.03.2018

מסילת ישרים , המשך מידת הענווה

מסילת ישרים , המשך מידת הענווה

הרב חיים סבתו
כא אדר התשעח08.03.2018

כוזרי , שיעור מספר 18 , היחס בין היחיד לכלל

כוזרי , שיעור מספר 18 , היחס בין היחיד לכלל

הרב שבתי סבתו
כא אדר התשעח08.03.2018

פרשת ויקהל פקודי - מעלת השבת

פרשת ויקהל פקודי - מעלת השבת

הרב חיים גרינשפן
כ אדר התשעח07.03.2018

דיני גניזה , יסודות הדינים, התחלת הפטורים מגניזה

דיני גניזה , יסודות הדינים, התחלת הפטורים מגניזה

הרב יעקב סבתו
יט אדר התשעח06.03.2018

קהלת , שיעור מספר 21 , מטרת החיים - עשייה

קהלת , שיעור מספר 21 , מטרת החיים - עשייה

הרב שבתי סבתו
יט אדר התשעח06.03.2018

נדרים ושבועות , הנודר ומקיים

נדרים ושבועות , הנודר ומקיים

הרב יעקב סבתו
יט אדר התשעח06.03.2018

מושגים ביהדות , שיעור מספר 17 , חירות

מושגים ביהדות , שיעור מספר 17 , חירות

הרב ראובן פיירמן
יז אדר התשעח04.03.2018

פרשת כי תשא - ביני וביניכם

פרשת כי תשא - ביני וביניכם

הרב שבתי סבתו
טו אדר התשעח02.03.2018

מה טיבה של עשיית השבת? נראה לי פירושו של בני, הרב יצחק חיים. "לעשות" פירושו לקבוע. באופן שהביטוי הזה מחובר להמשך: "לעשות את השבת לדורותם ברית עולם". כלומר, בני ישראל לדורותם, יקבעו את השבת לאות ברית עולם. אמור מעתה, באמצעות אי עשיית מלאכה, תיקבע השבת לאות על הברית והקשר בין ה' לבינינו.

ki tisa - Between Me and You

ki tisa - Between Me and You

הרב שבתי סבתו
טו אדר התשעח02.03.2018

The afore-mentioned verse says that we must “make the Sabbath.” What does this mean? I believe that the explanation provided by my son, Rav Yitzchak Chaim, is correct: We must set the Sabbath and make it into a covenantal sign. That is, Bnei Yisrael must make sure, throughout the generations, that the Sabbath will be an eternal sign of their covenant with Hashem

שבועות ונדרים , המשך דיני מנהגים

שבועות ונדרים , המשך דיני מנהגים

הרב יעקב סבתו
יב אדר התשעח27.02.2018