
פרשת בלק - לֹא הִבִּיט אָוֶן בְּיַעֲקֹב
מרן רה"י הרב שבתי סבתו
כוונת הכתוב איננה ברורה. האם פירושו של דבר הוא, שלעולם אין ה' רואה שום פגם במעשי בני ישראל? האם לעולם עם ישראל אינו חוטא, או לחילופין, שחטאיו לא נחשבים בעיני ה' לחטא?

Parashat Balak He Sees No Iniquity in Yaakov
מרן רה"י הרב שבתי סבתו
This is hard to explain literally. Does Hashem truly never see anything wrong with Israel's actions? Does Israel never sin? Alternatively, are their sins not considered as such in G-d's eyes?

פרשת חוקת - מי מריבה
מרן רה"י הרב שבתי סבתו
גם אם ניקח את כל הפירושים למה שקרה בפרשיית הוצאת המים מן הסלע, אין זה מסביר מדוע ה' התבטא פעם אחר פעם בצורה כל כך חריפה בביטויים כגון מעילה... הפרת אמונים... אי קידוש שם ה'...?

קורח - שררה או שירות
מרן רה"י הרב שבתי סבתו
הויכוח בין משה רבנו לקורח, מציף את השקפת התורה בנוגע לכל תפקיד הנהגתי בישראל. מה כותבת התורה ביחס למנהיג הגבוה ביותר שהוא המלך?

Parashat Korach - To Serve, or to Be Served?
מרן רה"י הרב שבתי סבתו
A house full of Torah scrolls is one in which the books are physically inside it – but are not intrinsically connected to it. The true connection to a house takes place via something that truly represents it, its ambassador. What represents a house?

פרשת שלח - קדושת המעשה בארץ ישראל
מרן רה"י הרב שבתי סבתו
מִצְוַת הפרשת חלה, מצטרפת לשרשרת מצוות שעיקרן הוא תיקון חטא המרגלים, כפרשת ציצית ופרשת ניסוך היין על גבי המזבח. כל המצוות לא ניתנו אלא לצרף ולזכך את רוח האדם מן החולשות התוקפות אותו והמוצאות את ביטויין בעוונותיו.

Parashat Shlach - The Sanctity of Human Action in the Land of Israel
מרן רה"י הרב שבתי סבתו
The mitzvah of separating challah joins the series of mitzvot whose essence is the rectification of the sin of the spies. Other similar mitzvot appearing in Parashat Shlach are tzitzit and the pouring of wine over the altar, as we have explained elsewhere. All of the Torah's mitzvot were given only to purify and refine man's soul and spirit. Their purpose is that we may cleanse ourselves of the weaknesses that overtake us and that express themselves in our sins.
.jpg)
בהעלותך - המנורה אוור השכינה
מרן רה"י הרב שבתי סבתו
למה מתכוונת התורה באמרה: "אֶל מוּל פְּנֵי הַמְּנוֹרָה"?