חיפוש בארכיון השיעורים
פרשת ואתחנן - אהבה ושבועה

פרשת ואתחנן - אהבה ושבועה

הרב שבתי סבתו
טו אב התשעח27.07.2018

במה זכה הדור הזה - דור יציאת מצרים - להיבחר לעם סגולה לה' ולקבל את התורה? ובמה זכה הדור השני - דור הכניסה לארץ - בנחלת ארץ ישראל?

Parashat Va'etchanan - Love and Oath

Parashat Va'etchanan - Love and Oath

הרב שבתי סבתו
טו אב התשעח27.07.2018

Why? What was the special merit of this generation, the generation that left Egypt and received the Torah, that led to their choice as G-d's special, treasured nation? And the next generation as well: In what special merit were the children of those who left Egypt chosen to enter the Land and inherit it?

על מה אבדה הארץ - שיעור מיוחד מאת מרן רה"י

על מה אבדה הארץ - שיעור מיוחד מאת מרן רה"י

הרב שבתי סבתו
י אב התשעח22.07.2018

מרן ראש הישיבה הרב שבתי סבתו שליט"א בשיעור מיוחד ל9 באב - על מה אבדה הארץ?!

רבני קהילות wmv

רבני קהילות wmv

הרב שבתי סבתו
י אב התשעח22.07.2018

רבני קהילות

רבני קהילות

הרב שבתי סבתו
י אב התשעח22.07.2018

פרשת דברים - על פי השם

פרשת דברים - על פי השם

הרב שבתי סבתו
ח אב התשעח20.07.2018

איך זה ייתכן, שמשה רבנו המוכיח את ישראל שלא להתיירא ממלכי הארץ, פוחד בעצמו ממלך הבשן? התמיהה גדולה עוד יותר, מפני שזה מתרחש מיד אחרי המכה הנִסית הניצחת שהנחית משה על סיחון מלך האמורי! מדוע ה' איננו נוזף במשה על חולשה זו?

Parashat D'varim - By G-d's Word

Parashat D'varim - By G-d's Word

הרב שבתי סבתו
ח אב התשעח20.07.2018

concerning Moshe and King Og of Bashan. We saw above that Hashem told Moshe not to fear King Og, as the Torah tells us in Bamidbar 21,34. Moshe himself said as much in his parting speech in D’varim 3 – right after he told them that they must not be frightened in their war to conquer Eretz Yisrael. How can it be that Moshe tells them not to fear, yet reminds them that he himself felt fear before the King of Bashan? And why does Hashem not rebuke Moshe for this fear, just like Moshe reprimanded Israel for the same?

פרשת מטות - לא יחל דברו

פרשת מטות - לא יחל דברו

הרב שבתי סבתו
א אב התשעח13.07.2018

"לֹא יַחֵל דְּבָרוֹ" - הוא אינו מֵיחל, אבל אחרים מֵיחלים לו (חגיגה י.)". במבט ראשון נראית האסמכתא הזאת הפוכה מרוח הכתוב. התורה מדגישה "לֹא יַחֵל דְּבָרוֹ", וחז"ל מדייקים את ההיפך. "הוא לא, אבל אחרים כן".

Parashat Matot - He Shall Not Violate His Word

Parashat Matot - He Shall Not Violate His Word

הרב שבתי סבתו
א אב התשעח13.07.2018

At first glance, this interpretation appears to quite far from the spirit of the law. How can it be that the Torah emphasizes that one must keep his word – and then the Sages deduce the opposite?!

פרשת פינחס - שבטי י-ה

פרשת פינחס - שבטי י-ה

הרב שבתי סבתו
כג תמוז התשעח06.07.2018

עלינו לחקור אם יש מידע מוצפן בתוספת הזו "מִשְׁפַּחַת הַחֲנֹכִי", "מִשְׁפַּחַת הַפַּלֻּאִי" וכו'. לא ייתכן שהתורה תשתמש בביטוי הזה רק כדי להביע את הכינוי המשפחתי. אם רק זו המטרה, כי אז די באיזכור אחד! מדוע לחזור על כך פעם אחר פעם באדיקות?

Parashat Pinchas - The Tribes of G-d

Parashat Pinchas - The Tribes of G-d

הרב שבתי סבתו
כג תמוז התשעח06.07.2018

Why must the family name be repeated twice – and this for each of the dozens of families? Would one mention of each name not have sufficed? The Torah is surely adding important information by using this special format, and we must seek out what it is.

פרשת בלק - לֹא הִבִּיט אָוֶן בְּיַעֲקֹב

פרשת בלק - לֹא הִבִּיט אָוֶן בְּיַעֲקֹב

הרב שבתי סבתו
טז תמוז התשעח29.06.2018

כוונת הכתוב איננה ברורה. האם פירושו של דבר הוא, שלעולם אין ה' רואה שום פגם במעשי בני ישראל? האם לעולם עם ישראל אינו חוטא, או לחילופין, שחטאיו לא נחשבים בעיני ה' לחטא?