חיפוש בארכיון השיעורים
Parashat Vayera - The Gates of Justice

Parashat Vayera - The Gates of Justice

מרן רה"י הרב שבתי סבתו
יח חשון התשפא05.11.2020

Dvar Torah for Parahsat Vayera from Rabbi Shabtai Sabato! Text format

פרשת לך לך - ברית יצחק - בחירה אלוקית

פרשת לך לך - ברית יצחק - בחירה אלוקית

מרן רה"י הרב שבתי סבתו
יא חשון התשפא29.10.2020

כפי שבשעת מבחן אנושי, הנבחן נשאר לבדו, כך בשעת מבחן אלוקי, ה' מסתתר ומשאיר את האדם לבדו. ההתמודדות העצמאית, מקנה בגרות ואחריות. דומה הדבר לילד הלומד לשחות. עד שהמדריך לא יסתתר וישאיר את הילד לבדו במים, הילד לא ילמד להסתדר בכוחות עצמו. כשה' בוחן את האדם, הוא מסתיר את שם הוויה בתוך שם אלוקים. משמעות הדבר כפי שנראה בהמשך, שה' מסתיר את השגחתו הפרטית בתוך חוקי הטבע הקיימים.

Parashat Lekh Lekha - The Covenant with Yitzchak: A Divine Choice

Parashat Lekh Lekha - The Covenant with Yitzchak: A Divine Choice

מרן רה"י הרב שבתי סבתו
יא חשון התשפא29.10.2020

In the Torah, various Names of G-d are used to demonstrate different modes of Divine guidance and supervision. Among these Names is the sacred Havayah Name, beginning with the letter yud and followed by heh, vuv and heh. These letters are of the root meaning "to be," and the Name they spell refers to Divine Supervision. Another Divine Name, Elokim, generally refers to the way G-d works with and through nature.

שיחת פתיחה לזמן חורף - להכנס אל עולם התורה

שיחת פתיחה לזמן חורף - להכנס אל עולם התורה

רה"י הרב יצחק סבתו
י חשון התשפא28.10.2020

פרשת בראשית - הטוב האבוד

פרשת בראשית - הטוב האבוד

מרן רה"י הרב שבתי סבתו
ה חשון התשפא23.10.2020

דווקא אבא טוב ומסור לבנו, אשר דואג לכל מחסורו בעמל וביגיעה רבה, הוא היוצר במו ידיו הטובות את שורש הרע. הוא הוא המרגיל את בנו לקבל הכול מן המוכן ללא כל מאמץ, ובכך לחשוב אך ורק על עצמו.

Parashat B'reshit - The Lost Good

Parashat B'reshit - The Lost Good

מרן רה"י הרב שבתי סבתו
ה חשון התשפא23.10.2020

King Solomon thus defines for us the root of all evil – egotism and egocentricity – and its source: One who receives everything on a silver platter without having to work for it and without sharing, develops the sense that he is the center of all and that everything is for his benefit.

פרשת נח - הברית הקשת והציצית

פרשת נח - הברית הקשת והציצית

מרן רה"י הרב שבתי סבתו
ה חשון התשפא23.10.2020

כאשר נשווה את פסוקי ברית הקשת לפסוקי הציצית, נמצא הקבלה מופלאה, כמעט פסוק מול פסוק. בעוד שקשת הצבעים בשמים מזכירה את הצבעים המרהיבים של פרחי הארץ ומסמנת שמירה מפני חורבן נוסף של העולם, מזכיר צבע התכלת שבציצית את תכלת השמים ואת מצוות היושב בשמים, הוא ה' אלוקי ישראל.

פרשת נח - הברית הקשת והציצית

פרשת נח - הברית הקשת והציצית

מרן רה"י הרב שבתי סבתו
ה חשון התשפא23.10.2020

כאשר נשווה את פסוקי ברית הקשת לפסוקי הציצית, נמצא הקבלה מופלאה, כמעט פסוק מול פסוק. בעוד שקשת הצבעים בשמים מזכירה את הצבעים המרהיבים של פרחי הארץ ומסמנת שמירה מפני חורבן נוסף של העולם, מזכיר צבע התכלת שבציצית את תכלת השמים ואת מצוות היושב בשמים, הוא ה' אלוקי ישראל.

parashat Noach - The Covenant, Rainbow and Tzitzit

parashat Noach - The Covenant, Rainbow and Tzitzit

מרן רה"י הרב שבתי סבתו
ה חשון התשפא23.10.2020

When we compare the Rainbow Covenant passage with that of tzitzit, we see that they parallel each other, almost verse for verse, most remarkably. The rainbow of colors in the heavens reminds us of the magnificent colors all around in flowers, trees, butterflies, and fish; it symbolizes also Divine protection of the world against another devastation. At the same time, the blue of the tzitzit directs our attention to the blue skies and the mitzvot of the G-d of Israel Who dwells above. Again we emphasize that man's part in the Rainbow Covenant is to build up the world, while tzitzit tells us that Bnei Yisrael are to be dedicated and sanctified unto Hashem

parashat Noach - The Covenant, Rainbow and Tzitzit

parashat Noach - The Covenant, Rainbow and Tzitzit

מרן רה"י הרב שבתי סבתו
ה חשון התשפא23.10.2020

When we compare the Rainbow Covenant passage with that of tzitzit, we see that they parallel each other, almost verse for verse, most remarkably. The rainbow of colors in the heavens reminds us of the magnificent colors all around in flowers, trees, butterflies, and fish; it symbolizes also Divine protection of the world against another devastation. At the same time, the blue of the tzitzit directs our attention to the blue skies and the mitzvot of the G-d of Israel Who dwells above. Again we emphasize that man's part in the Rainbow Covenant is to build up the world, while tzitzit tells us that Bnei Yisrael are to be dedicated and sanctified unto Hashem

משמר מיוחד - ליל הושענא רבה

משמר מיוחד - ליל הושענא רבה

ישיבה תיכונית
כ תשרי התשפא08.10.2020

משמר מיוחד המנוהל על ידי תלמידי השמינית

הקבלת פני רבו

הקבלת פני רבו

ישיבה תיכונית
יח תשרי התשפא06.10.2020

מקבלים פני רבותינו ומתברכים בזום