מאמרי בית הדין

שומר שמסר לשומר

אדם קיבל חפץ לשמירה האם הוא יכול להעבירו לשומר שני, ומה הדין באיש מקצוע שקיבל עבודה האם הוא יכול להעביר את העבודה לקבלן משנה. וכיצד יכול מנהל מוסד ששכר רכב להעביר את הרכב לנהג אחר.

קרא עוד...
זוטו של ים
קרא עוד...
סוגי האבידות
קרא עוד...
ההבדל בין ייאוש ובין הפקר
קרא עוד...
ביטול קידושין כאשר עד אחד נמצא פסול

ביטול קידושין בכדי למנוע חשש ממזרות לילדים - ישנם מקרים בבית הדין שיש צורך לבטל את הקידושין של ההורים, בכדי למנוע חשש ממזרות לילדים.

קרא עוד...
ראיות נסיבתיות ואומדן דעת בפסיקה

מאמר זה עוסק בשאלה, האם הדיינים יכולים להסתמך על ראיות נסיבתיות ואומדן דעת, או שעליהם לדון רק על סמך ראיות ברורות, כגון עדות עדים שראו את העובדות לאשורן, או הודאת בעל דין, או ע"י שטר.

קרא עוד...
הגדרת מעמדו של בית ביהודה ושומרון

עו"ד של התובעים טען בדיון בבית הדין, שביהודה ושומרון חוק המקרקעין לא חל. במאמר זה נדון על מעמדו של בית ביהודה ושומרון על פי ההלכה.

קרא עוד...
הסכם לפי ההלכה
קרא עוד...
עין הרע ביהדות

 

עין הרע ביהדות - ישנם מספר מקורות מהם אנו למדים על עין הרע, וכן ישנן מספר דרכים כיצד להתייחס לעין הרע.

 

קרא עוד...
זכויות יוצרים בהלכה
קרא עוד...
חובת תשלום הוצאות וועד הבית

נציגי ועד הבית פועלים ע"פ חוק המקרקעין והתקנון המצוי, אך לפעמים נוצר סכסוך בין השכנים על רקע אי תשלום דמי וועד הבית. במאמר זה יתברר כיצד ההלכה מתייחסת לתשלום דמי וועד בית.

קרא עוד...
חרם דרבנו גרשום- צנעת הפרט

חרם דרבנו גרשום המונע פגיעה בצנעת הפרט כולל בתוכו בין היתר: איסור קריאת מסמך שלא שייך לו, הסתכלות במחשב חברו ללא אישורו, העברת התכתבויות במייל לצד ג, התקנת תוכנת אגרון שחושפת פרטים על אישיים על תושבי המדינה ועוד ועוד.

 

קרא עוד...