רה"י - הרב יצחק סבתו

 

נולד בשנת תשל"ו היה בין המחזורים הראשונים בישיבה התיכונית במצפה ירחו, ומהמחזור הראשון בישיבה הגבוהה בה הוא משמש כעת כראש ישיבה לצד אביו - הרב שבתי סבתו שליט"א.

לימודיו

נאמן לדרכה של הישיבה סיים הרב יצחק את הש"ס בגיל צעיר במקביל ללימודי עיון ואמונה מעמיקים. לתקופה מסוימת עבר הרב ללמוד בישיבת מרכז הרב בירושלים שם למד הרב אצל הרב אברהם שפירא.

פועלו                                                                                                                                                                      

במשך שנים שימש הרב יצחק בישיבה כר"מ שיעור א' והכניס את התלמידים הצעירים, לעולה המתוק של תורה.

הרב יצחק היה מנחשוני הגרעינים התורניים, ויחד עם חבריו הקים את הגרעין החינוכי ברמת השרון ועמד בראשו, לאחר שגדל הגרעין וצמח, חזר לשמש בקודש כסגן ראש הישיבה התיכונית במצפה יריחו.

בהמשך נרתם הרב יצחק להקמת תנועת מעינות - הקהילה התורנית בקרית אונו, ועד היום משמש שם כיו"ר התנועה. ולאחרונה הוביל יחד עם בוגרי הישיבה הגבוהה את הקמת קהילת נווה - הגרעין התורני בגבעתיים.

הרב יצחק שימש גם כחבר ההנהלה הרוחנית של איגוד רבני קהילות בנשיאות הרב שמואל אליהו. וכן חבר בוועדת ההיגוי ברשת שעלי תורה.

לאחרונה הקים הרב את מכון והלכת בדרכיו, לפיתוח תורת המידות בארץ ישראל. הזרוע המעשית הלכתית של המכון היא בית הדין לדיני ממונות שהוקם בסמוך לישיבה.

תורתו של הרב יצחק מאופינת בעושר של מחשבה והקשבה עמוקה לחיים ולעת התחיה, קרוב רחוקים הוא מהדגלים החשובים אשר הוא מרים מתוך אחריות עמוקה לעתיד האומה האהובה.

רבותיו 

 אביו - מרן ראש הישיבה הרב שבתי סבתו שליט"א, הרב נחום רכל שליט"א, הרב אברהם אלקנא שפירא זצ"ל, הרב מרדכי אליהו זצ"ל, הרב יהושע שפירא שליט"א והרב חיים סבתו שליט"א.

 

לשיעורי הרב יצחק סבתו לחץ כאן