מאמרי בית הדין

פיטורין בע"פ או מתוך כעס או בגלל סכסוך אישי

האם ניתן לפטר בע"פ או שצריך שטר ב)- האם עובד חולה זכאי לקבל את שכרו,  ג)- אם פועל ממש כמו עבד ואין בו הונאה.

קרא עוד...
שימוע והודעה לפני פיטורין

לפי החוק, לא ניתן לפטר עובד לפני עריכת שימוע. על המעסיק לשלוח לעובד בכתב את הנימוקים לכך שכעת הוא שוקל לפטר את העובד.

קרא עוד...
שיעור מתן צדקה

נאמר בגמרא: "כל המעלים עיניו מן הצדקה - כאילו עובד עבודת כוכבים".  האם בכל פעם שאדם רואה עני המבקש צדקה - יש חובה לתת לו צדקה? ואם כבר הוא נתן צדקה למקום אחר האם נחשב למעלים עיניו מהצדקה.

קרא עוד...
בשר חלק

לפעמים נוזלים נכנסים לריאה, ויוצאים מהנקב וכך נוצרת הסירכא, שהיא כמו חוט קרומי הנראה כמו ריר, וזה נקרא בשר לא חלק. במאמר זה תובא הקדמה כללית לדיני טריפות וכן עיקרי דעות הפוסקים בדיני ריאה חלקה.

קרא עוד...
גזל שינה

 שינה חשובה לתפקוד הפיזי והנפשי של האדם. במהלך השינה המוח מעבד את כל מה שעבר על האדם במהלך היום, גם מערכות הגוף נחות ומתרעננות בשינה.

קרא עוד...
פיצויי פיטורים לעובד

 

עובד שפוטר זכאי לקבל פיצויי פיטורים בסך שכר של חודש אחד עבור כל שנה שבה הוא עבד, זאת כפיצוי על כך שהוא איבד את מקור פרנסתו.

קרא עוד...
מעמדו ההלכתי של חוק קוגֶנְטי
קרא עוד...
פיטורי אישה בהריון

 בכדי לפטר אישה בתקופת ההיריון והלידה - יש צורך להגיש בקשה לממונה מטעם שר הכלכלה פיטורין ללא אישור - לא תקפים ואף נחשבים לעבירה פלילית.

קרא עוד...
הלוואה בעל-פה ללא הסכם וללא עדים
קרא עוד...
תקנת חכמי ספרד
קרא עוד...
לגנוב מהמדינה

מה יחס ההלכה להעלמת מיסים, כתיבת תלושי שכר פיקטיבים, הברחת מוצרים במסלול הירוק בנתב"ג, ובאופן כללי האם גניבה ממוסדות המדינה יותר קלה מגניבה מאדם פרטי.

קרא עוד...
שומר שמסר לשומר

אדם קיבל חפץ לשמירה האם הוא יכול להעבירו לשומר שני, ומה הדין באיש מקצוע שקיבל עבודה האם הוא יכול להעביר את העבודה לקבלן משנה. וכיצד יכול מנהל מוסד ששכר רכב להעביר את הרכב לנהג אחר.

קרא עוד...